Sketchup, Google Earth
Administrator
Obawiam się, że niewiele z tym możesz zrobić.
Teren płaski zawsze będzie się różnił od terenu 3d i jakkolwiek ustawisz, przy zmianie terenu albo część modelu będzie się lekko unosić albo lekko tonąć.
Jeśli naprawdę chcesz zrobić tak, aby budynek był zawsze prawidłowo położony możesz umieścić go na własnoręcznie ukształtowanym kawałku terenu wkomponowanym w teren domyślny GE.
Czyli.. robisz płaski teren pod swój budynek a dookoła budynku teren opuszczasz tak, aby przecinał teren GE.
W ten sposób otrzymujesz teren który jest częścią Twojego modelu a więc zawsze będzie idealnie pasował do budynku a jednocześnie przedstawia prawidłowy teren wtapiający się w teren GE.
Jeśli chcesz zobaczyć to na przykładzie, bardzo dobrym przykładem jest model TomciaZG, który mam nadzieję się nie obrazi, że go tu zalinkuję.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ … revstart=0
Sposób ten sprawdza się przede wszystkim gdy budynek umieszczany jest na pochyłym terenie a musi stać na prostym, ale do celu o jakim ty napisałeś również dobrze się sprawdzi.
Offline
Mam trochę inny problem. Teren jest płaski i budynek z włączonym terenem wygląda ok:
Ale gdy wyłączy się teren 3D, budynek tonie...
Myślałem żeby go importować do nowego "czystego" pliku w SU ale program widzi również dane dotyczące terenu...
Offline
Administrator
Szczerze.. szukałem rozwiązania na grupach googlowskich ale nie widziałem podobnego problemu poruszonego.
Niestety taka jest fizyka różnicy płaskiego terenu względem terenu 3d. Jeśli model jest na statycznej wysokości to w momencie zmiany terenu jakieś różnice zwyczajnie MUSZĄ wystąpić (choć powinny wystąpić na brzegach modelu a nie na jego środku.
Mój strzał jest taki, że.. nie wcelowałeś w środek modelu.
Bo widzisz.. budynek wisi na wysokości względem jakiegoś punktu odniesienia.
Uważam, że powinien być to środek terenu na jakim modelujesz i z moich obserwacji wynika, że to JEST środek.
Zatem... jedno na co musisz zwrócić uwagę przy umiejscawianiu modelu (i jednocześnie przy importowaniu widoku z GE) to to, żeby miejsce budynku, który chcesz wysłać było jak najbliżej środka okna GE.
Jeśli trafisz tak jak należy to budynek w SU umiejscowiony prawidłowo na terenie powinien znajdować się na przecięciu osi poziomych i pionowej w SU.
Spróbuj i daj znać czy miałem rację.
Jeśli chcesz jeszcze pokombinować z dopasowywaniem modelu do obu warstw na raz.. zawsze jest możliwość importowania do czystego modelu bez przenoszenia jednocześnie informacji o terenie.
Najprostszy sposób to zwykłe skopiowanie bryły budynku do modelu czystego terenu. Czyli zwykłe Copy/Paste pomiędzy modelami.
Zatem.. podsumowując oto przepis.
Składniki:
1 istniejący model budynku
1 Google Earth ustawiony na dokładny środek miejsca w którym budynek ma stać
1 okno SU bez modelu
1 myszka komputerowa
3 klawisze w klawiaturze (CTRL, C i V)
Przyrządzanie.
Do pustego modelu SU importujesz widok z GE
Następnie wywołujesz okno z modelem budynku i kopiujesz sam budynek (CTRL+C) po czym za pomocą (CTRL+V) wklejasz do modelu w którym masz prawidłowo zaimportowany teren z GE.
Za pomocą myszy mieszasz aż budynek będzie znajdował się w prawidłowej pozycji i prawidłowym miejscu. Ważne aby robić to w temperaturze pokojowej, aby ręka się nie trzęsła z zimna ani nie pociła od ciepła i nie ślizgała po myszy. W obu przypadkach może być trudno o dokładność.
Po dokładnym wymieszaniu modeli należy odstawić zaczyn na bliżej nieokreślony czas do zaakceptowania.
Po zaakceptowaniu można rozkoszować się niezwykłą dokładnością modelu w pełnych trzech wymiarach i ładną, niebieską odznaką widoczną w 3dW.
Smacznego!
Offline