Sketchup, Google Earth
Administrator
Mam problem.
Jest budynek, którego sporą część tworzy bryła w kształcie walca.
Umiejscowienie budynku uniemożliwia zrobienie zdjęć z większej odległości.
Niestety, tekstury budynku, które są zrobione z małej odległości mają to do siebie, że są strasznie zbeczkowane. Najlepszym sposobem byłoby zrobienie Photo-Match.. cóż.. nawet wtedy tekstury są zaokrąglone a poza tym na walcowatym modelu trudno jest ustawić linie pomocnicze.
W efekcie końcowym zaczynam kleić tekstury do kupy ale w jakiś sposób, przy rozciąganiu wychodzą mi różnice w wysokości poszczególnych sekcji ściany (dół tekstury się zgadza, góra się zgadza, ale w środku powstają bardzo duże rozbieżności)
Na dodatek muszę w to wszystko jeszcze wklejać okna.
To dużo zabawy której efekt jest raczej kiepski.
Więc pytanie.. czy ktoś może ma jakiś program do grafiki rastrowej który potrafiłby 'odbeczkować' ścianę używając wektorów?
Standardowe funkcje takiego zniekształcania wymagają ustawienia obrazka dokładnie centralnie bo zarówno górna jak i dolna część obrazka są zniekształcane jednakowo a więc.. musiałbym zdjęcie zrobić ustawiając obiektyw dokładnie w połowie wysokości ściany, co też nie jest możliwe.
Jakiś pomysł?
Offline
Administrator
Głupio odpowiadać na swoje własne zapytania, ale jak się jest Alfa i Omegą..
Poradziłem sobie przez pomalowanie ścian wąskim paskiem na którym nie widać zaokrąglenia a następnie odciąłem od tej powierzchni miejsce mieszczące wyłącznie okno, więc ominąłem w ten sposób konieczność prostowania wiele szerszego paska ściany zawierającej to okno.
Efekt jest całkiem znośny..
na pewno najlepszy z uzyskanych przeze mnie na tym obiekcie.
Offline
Administrator
Tak. Dodali wszystkie, które czekały poza Kościołem Jakuba, ale chyba mają taka politykę, że.. dają czas na zastanowienie się i ewentualne zmiany jakich ludzie mogą chcieć jeszcze dokonać na modelach po uploadzie.
Tak więc moje miasto ma 10 modeli.
Muszę się bardziej postarać bo w tym tempie nie zdążę zrobić wszystkiego przed emeryturą...
Offline
Administrator
Musze napisać, że niestety do tej pory nie znalazłem narzędzia które umożliwiałoby "odokrąglenie" ścian.
Do tej pory najlepszym sposobem na jaki wpadłem byłoby robienie zdjęć z jak największej odległości na jaką pozwalają warunki w jakim budynek stoi i zoom aparatu.
Duża odległość zminimalizuje efekt zakrzywiania ścian.
Inna metoda?
Cóż.. pozostałe znane mi są już bardziej pracochłonne.
Jedna z tych, których używam gdy muszę ze zdjęcia wyłowić kawałek ściany ze zdjęcia w rzucie a nie "en face", który muszę nałożyć na całą ścianę lub więcej ścian.
Czyli... nakładam teksturę na jakikolwiek kawałek ściany, prostuję ją przy pomocy "posision texture" a następnie robię "make unique texture"
W ten sposób dostaję kawałek tekstury gotowy do nałożenia na większe powierzchnie, który samoczynnie się powtarza...
Jednak przy ścianach półokrągłych powstaje problem zaokrąglenia samych końców tekstury więc tu musiałbyś zrobić bardzo wąski powtarzalny pionowy pasek tekstury.
Jeśli to cegła lub co gorsza jakiś bardziej skomplikowany wzór.... cóż.. pozostaje tylko nakładanie przez "photo-match"
Z moim modelem był ten problem, że nie miałem miejsca na robienie zdjęć z dalszej niż 10m odległości od budynku.
Jeśli tylko masz lepszą sytuację, Photo-match może być najmniej pracochłonnym rozwiązaniem.
Offline
Dzięki.
Niestety, albo można tam zrobić zdjęcie z bliska, albo w kadr wchodzi drzewo i skrzydło budynku. Do tego dochodzi cegła i już jest nieprzyjemnie
Ale rozwiązałem to już innym sposobem. Trochę czasochłonnym, ale efekt jest bardziej niż zadowalający. Na podstawie sampli z tej i innych ścian, sam ją narysowałem
I dzisiaj wreszcie wysyłam model.
Offline
Administrator
Zabawa w murarza...
Gratuluję cierpliwości
Offline