Sketchup, Google Earth
Administrator
Mam problem.
Jest budynek, którego spor± czê¶æ tworzy bry³a w kszta³cie walca.
Umiejscowienie budynku uniemo¿liwia zrobienie zdjêæ z wiêkszej odleg³o¶ci.
Niestety, tekstury budynku, które s± zrobione z ma³ej odleg³o¶ci maj± to do siebie, ¿e s± strasznie zbeczkowane. Najlepszym sposobem by³oby zrobienie Photo-Match.. có¿.. nawet wtedy tekstury s± zaokr±glone a poza tym na walcowatym modelu trudno jest ustawiæ linie pomocnicze.
W efekcie koñcowym zaczynam kleiæ tekstury do kupy ale w jaki¶ sposób, przy rozci±ganiu wychodz± mi ró¿nice w wysoko¶ci poszczególnych sekcji ¶ciany (dó³ tekstury siê zgadza, góra siê zgadza, ale w ¶rodku powstaj± bardzo du¿e rozbie¿no¶ci)
Na dodatek muszê w to wszystko jeszcze wklejaæ okna.
To du¿o zabawy której efekt jest raczej kiepski.
Wiêc pytanie.. czy kto¶ mo¿e ma jaki¶ program do grafiki rastrowej który potrafi³by 'odbeczkowaæ' ¶cianê u¿ywaj±c wektorów?
Standardowe funkcje takiego zniekszta³cania wymagaj± ustawienia obrazka dok³adnie centralnie bo zarówno górna jak i dolna czê¶æ obrazka s± zniekszta³cane jednakowo a wiêc.. musia³bym zdjêcie zrobiæ ustawiaj±c obiektyw dok³adnie w po³owie wysoko¶ci ¶ciany, co te¿ nie jest mo¿liwe.
Jaki¶ pomys³?
Offline
Administrator
G³upio odpowiadaæ na swoje w³asne zapytania, ale jak siê jest Alfa i Omeg±..
Poradzi³em sobie przez pomalowanie ¶cian w±skim paskiem na którym nie widaæ zaokr±glenia a nastêpnie odci±³em od tej powierzchni miejsce mieszcz±ce wy³±cznie okno, wiêc omin±³em w ten sposób konieczno¶æ prostowania wiele szerszego paska ¶ciany zawieraj±cej to okno.
Efekt jest ca³kiem zno¶ny..
na pewno najlepszy z uzyskanych przeze mnie na tym obiekcie.
Offline
Administrator
Tak. Dodali wszystkie, które czeka³y poza Ko¶cio³em Jakuba, ale chyba maj± taka politykê, ¿e.. daj± czas na zastanowienie siê i ewentualne zmiany jakich ludzie mog± chcieæ jeszcze dokonaæ na modelach po uploadzie.
Tak wiêc moje miasto ma 10 modeli.
Muszê siê bardziej postaraæ bo w tym tempie nie zd±¿ê zrobiæ wszystkiego przed emerytur±...
Offline
Administrator
Musze napisaæ, ¿e niestety do tej pory nie znalaz³em narzêdzia które umo¿liwia³oby "odokr±glenie" ¶cian.
Do tej pory najlepszym sposobem na jaki wpad³em by³oby robienie zdjêæ z jak najwiêkszej odleg³o¶ci na jak± pozwalaj± warunki w jakim budynek stoi i zoom aparatu.
Du¿a odleg³o¶æ zminimalizuje efekt zakrzywiania ¶cian.
Inna metoda?
Có¿.. pozosta³e znane mi s± ju¿ bardziej pracoch³onne.
Jedna z tych, których u¿ywam gdy muszê ze zdjêcia wy³owiæ kawa³ek ¶ciany ze zdjêcia w rzucie a nie "en face", który muszê na³o¿yæ na ca³± ¶cianê lub wiêcej ¶cian.
Czyli... nak³adam teksturê na jakikolwiek kawa³ek ¶ciany, prostujê j± przy pomocy "posision texture" a nastêpnie robiê "make unique texture"
W ten sposób dostajê kawa³ek tekstury gotowy do na³o¿enia na wiêksze powierzchnie, który samoczynnie siê powtarza...
Jednak przy ¶cianach pó³okr±g³ych powstaje problem zaokr±glenia samych koñców tekstury wiêc tu musia³by¶ zrobiæ bardzo w±ski powtarzalny pionowy pasek tekstury.
Je¶li to ceg³a lub co gorsza jaki¶ bardziej skomplikowany wzór.... có¿.. pozostaje tylko nak³adanie przez "photo-match"
Z moim modelem by³ ten problem, ¿e nie mia³em miejsca na robienie zdjêæ z dalszej ni¿ 10m odleg³o¶ci od budynku.
Je¶li tylko masz lepsz± sytuacjê, Photo-match mo¿e byæ najmniej pracoch³onnym rozwi±zaniem.
Offline
Dziêki.
Niestety, albo mo¿na tam zrobiæ zdjêcie z bliska, albo w kadr wchodzi drzewo i skrzyd³o budynku. Do tego dochodzi ceg³a i ju¿ jest nieprzyjemnie
Ale rozwi±za³em to ju¿ innym sposobem. Trochê czasoch³onnym, ale efekt jest bardziej ni¿ zadowalaj±cy. Na podstawie sampli z tej i innych ¶cian, sam j± narysowa³em
I dzisiaj wreszcie wysy³am model.
Offline
Administrator
Zabawa w murarza...
Gratulujê cierpliwo¶ci
Offline