Sketchup, Google Earth
Administrator
http://www.youtube.com/watch?v=hGmE362ldZY
I co ważniejsze póki co..
http://www.pushpullbar.com/forums/ruby- … ugins.html
http://forums.sketchucation.com/viewtop … =a&start=0
Co myślicie?
Pobawiłem się trochę i powiem.. cholera.. gdybym miał te skrypty wcześniej o ile łatwiejsze byłoby życie przy niektórych modelach.. (chodzi o "Subsmooth", "Joint PushPull", "Surface offset")
Do tego "Soap Skin Bubble", "Follow and Rotate" i "FFD" i mamy komplet dzięki któremu można zrobić niemal każdy postorganiczny kształt
Oczywiście nieczęsto się przydaje przy tworzeniu budynków do GE.. ale przecież nie tylko do GE SU służy
Offline
Administrator
Oto robię przykład rzeczy za którą będę karał banem.
Double post!
W dodatku nie w tym dziale co trzeba
Za to tylko warn grozi.
Ale co tam.. i tak prawie nikt tu nie zagląda i odwiedzin będzie raczej coraz mniej.. więc to coś jak wybijanie okien w dawno opuszczonym i zapomnianym przez ludzi domu.
Noo.. napisze tylko, że ostatnio natknąłem się na wiele skryptów ruby służących do tworzenia i edytowania krzywizn rożnego rodzaju.
i nie mowa tu o zwykłych krzywych beziera.
Dwa podane wcześniej linki to tylko mały przykład..
Są do tego jeszcze
Shape bender http://forums.sketchucation.com/viewtop … 80&t=18210
Extrude edges by edges http://forums.sketchucation.com/viewtop … 80&t=20065
Sculpt tools http://forums.sketchucation.com/viewtop … 80&t=20781
Simple loft http://forums.sketchucation.com/viewtop … 80&t=19076
I coś dla ludzi lubiących teksturowanie w SU.. przy krzywiznach bardzo pomocne.
UV tools http://forums.sketchucation.com/viewtop … 80&t=10404
Tworzenie w Su naprawdę ciekawych i gładkich modeli zaczyna być na tyle proste, że wciągające!
Noo.. przynajmniej wciągające mnie.
Zamierzam dziś zarwać pół nocy testując te skrypty
Offline
KierovNick napisał:
Tworzenie w Su naprawdę ciekawych i gładkich modeli zaczyna być na tyle proste, że wciągające!
Noo.. przynajmniej wciągające mnie.
Zamierzam dziś zarwać pół nocy testując te skrypty
I jak efekty? Bo skrypty wyglądają całkiem ciekawie...w szczególności spodobało mi się wygenerowanie płaszczyzny z kolejnych przekrojów
Offline
Administrator
Efekty są naprawdę świetne, jeśli już nauczyć się tym obsługiwać.
Niestety jeszcze trochę brak jeszcze niektórym do osiągnięcia pełni możliwości czy choćby ułatwienie korzystania z nich, ale i tak efekty sa czasem naprawdę bardzo ciekawe.
Najbardziej brakuje mi w Subsmooth opcji zaznaczania wielu elementów na raz (aby danych punktów/krawędzi nie brało pod uwagę przy wygładzaniu) bo teraz jeśli już kształt to coś więcej niż prostopadłościan, walka z tymi punktami to tragedia.
Dodatkowo scuplt tools nie wydały mi się bardzo intuicyjne w użytkowaniu i dawały efekty.. nie takie jakich bym się spodziewał.. choć pewnie to tylko kwestia obycia się z zasadami działania.
Cała reszta jest.. świetna!
Offline